Blog Layout

In beweging

Afgelopen week mocht ik een presentatie geven op een basisschool over mijn werk als kindercoach.
Naast een stukje uitleg over de werking van het (kinder)brein, liet ik de leerkrachten ervaren hoe fijn het werkt om in beweging te komen.

Door kinderen aan de slag te laten gaan met verschillende materialen en oefeningen brengen we samen in beeld waar een behoefte ligt. Onder woorden brengen van emoties, gevoelens of gebeurtenissen is best lastig. erover spelen, tekenen of een herkenbaar verhaal lezen werkt dan beter.

Door in beweging te komen leert een kind zichzelf beter kennen. Samen "vertalen" we welke signalen je lijf afgeeft en wat zo'n signaal je vertelt
Wat betekent jouw buikpijn elke keer als je naar school moet? Waarom voelt je keel dichtgeknepen tijdens een eetmoment?

Wanneer een kind weet en herkent hoe het in zijn hoofd en lijf werkt, zal het zijn behoeftes ook beter herkennen. Er ontstaat zo ruimte tot verandering, tot het beter leren aangeven van grenzen en tot meer zelfvertrouwen.

Tijdens een sessie zitten we dus nooit stil. En wat binnen niet kan, doen we lekker buiten.
Share by: